Wat zou het toch geweldig zijn als je klanten je beste verkopers zijn. Voortdurend je bedrijf aanbevelend bij andere potentiële klanten.

Dit idee stond centraal tijdens de Masterclass in Istanbul. Samen met Arjen van Hijum van Store Support wilde we de deelnemers motiveren om echt op zoek te gaan naar ambassadeurs.

De inspiratie voor de masterclass ligt in het gedachtengoed van Joseph Jaffe in “Flip the Funnel”. Zijn theorie is eenvoudig, bepaal wie je echte ambassadeurs zijn (bv. een NPS (klanttevredenheid) van 9 of 10), geef ze echte erkenning, faciliteer ze om te communiceren met andere (potentiële) klanten, creëer een platform (b.v. door aanbevelingen op je website of facebookpagina mogelijk te maken, of laat ze spreken op je klanten-/ presentatieavond) en beloon ze (niet altijd in materiële zin). Koop ze vooral niet.

Stel dat iedere ambassadeur 5 nieuwe klanten voor je werft, en die werven ook weer nieuwe klanten en die …….
Daar kan geen marketingcampagne tegen op.

Zelf heb ik het pas ook ervaren. Eén van onze ambassadeurs noemde onze naam bij zijn klant. Zijn aanbeveling was zo krachtig dat wij daar nu aan de slag gaan. En onze ambassadeur ontvangt binnenkort ….

Ik wens iedereen veel ambassadeurs!

Categories:

Tags:

Comments are closed