Opvallend communiceren is altijd een aanrader als je je wilt onderscheiden van de andere aanbieders in het vakgebied. Dit kan makkelijk en snel, wanneer je het goed aanpakt.

Aandacht voor de eerste indruk

De meeste contacten op een dag gaan via e-mail. Met je mail geef je een indruk van jezelf, zonder dat de ontvanger jou ziet. Belangrijk dus om professioneel en verrassend over te komen.  Dit doe je door een sprankelende en overtuigende tekst te schrijven gericht op de ontvanger. Maar ook de look & feel van de mail en voorstel is belangrijk. Met een aantrekkelijk beeld en lay-out roep je een sfeer op van beleving en vertrouwen.
Kortom, creatief schrijven is een uitdaging.

Wat leer je tijdens de training?

  • de keuze te maken of je via de telefoon of met een e-mail reageert;
  • met welke toonzetting en uitstraling je de organisatie overbrengt;
  • welke (persoonlijke) stijl, woordgebruik en vorm je gebruikt;
  • actief te schrijven;
  • hoe je de klant écht voorop zet in je communicatie;
  • dat je zelf de regie en actie houdt.

Uitgangspunten tijdens deze  training zijn de eigen e-mails en offertes/voorstellen van iedere deelnemer, die wij voorafgaand aan de training analyseren.